Blog

În mintea unui manager de flotă auto: 6 gânduri de anul acesta

Nu există perioade mai puțin aglomerate în viața unui manager de flote auto: întâlniri cu echipa, conferințe din industrie, noi clienți și mașini, toate acestea fac ziua de muncă intensă și plină de gânduri. Am observat că printre principalele dileme cu care s-au confruntat managerii de flotă auto sunt datorate, în mare parte, evoluției tehnologiei. Aceasta a determinat schimbarea comportamentului șoferilor, devenind multi-tasking și mai captivați de aplicațiile mobile și social media. Tehnologia își spune cuvântul și în privința siguranței, pentru că a devenit din ce în ce mai costisitor ca mașinile inferioare să fie dotate cu tehnologii ultra-moderne. Va invităm să citiți scurta sinteză pe care am realizat-o și să completați lista, dacă ați auzit și alte provocări pe care le-au avut managerii de flote auto anul acesta.

1. Siguranță
Siguranța continuă să fie o prioritate principală, dar devine din ce în ce mai costisitor ca un vehicul să fie dotat cu cele mai moderne tehnici de siguranță. Așa că, atenția managerilor de flotă auto se mută către integrarea tehnologiei în modelele de nivel inferior sau în furgonetele de dimensiuni normale.

aparitia-nativilor-digitali

2. Preocuparea că noile tehnologii de siguranță pot avea un efect contra-intuitiv
Managerii de flotă se întreabă dacă angajații vor conduce cu mai puțină atenție, presupunând că tehnologia îi va proteja. Directorii de flote spun că observă că șoferii se bazează prea mult pe aceste tehnologii, în special în utilizarea camerelor de rezervă.

3. Șofatul este acum o funcție multi-tasking
Nu mai este niciun secret că toate persoanele preferă să facă mai multe lucruri în același timp. Ne uităm la televizor, petrecem timpul pe laptop sau telefon și în același timp purtăm o conversație. Însă, când vine vorba de condus termenul de multi-tasking trebuie să fie înlocuit cu atenția distributivă, la drum și la pasager sau la marfa transportată. Însă, s-a observat că șoferii, obișnuiți în timpul liber să folosească telefonul mobil, rezistă cu greu aplicațiilor mobile sau tentației de a butona telefonul. Din punctul de vedere al managerilor de flotă auto cu cât apar mai multe platforme online cu cât tentația este mai greu de oprit. Însă, din fericire, această provocare are și o rezolvarea care are rezultate foarte bune, aplicațiile care opresc distragerile pe timpul condusului.

flota-in-era-internetului

4. Productivitatea versus reducerea costurilor
O altă dilemă cu care se confruntă managerii de flote este modul în care se pot reduce costurile, păstrând în același timp șoferii fericiți. Este dificil de găsit o cale de mijloc, în condițiile în care există plângeri conform cărora măsurile de economisire a costurilor influențează productivitatea și moralul.

social-media-ca-un-canal-de-comunicare-a-flotelor

5. Modificarea comportamentului șoferului
Modul în care un vehicul al companiei este condus poate îmbunătăți sau reduce consumul de combustibil, extinde sau nu durata de viață a dotărilor (frânele, anvelopele), reducerea accidentelor sau degradarea stărilor generale. Este destul de dificil de modificat anumite acțiuni pe termen lung , dar și foarte important pentru managerii de flote auto, pentru că în funcție de ele și de modul în care șoferul are grijă de mașină, valoarea ei se va menține și nu va scădea dramatic.

6. Daune misterioase ale vehiculelor
Există o apariție continuă a șoferilor care raportează daune inexplicabile vehiculelor.

social-media-ca-un-canal-de-comunicare-a-flotelor

Share this post